Min dag.

Idag har min dag varit väldigt bra. Den har varit som den brukar, fast det hände några saker som är lite smått ovanliga.

Jag vaknade på morgonen.... Tacka gud för det!
Jag gick upp med min pappa och åt frukost. Han betedde sig lite annorlunda, jag förstod inte varför. Pratade liksom ett annat språk, så jag förstod inte vad han sa. Mest ljud, inte ord. Men när han hade klätt på sig såg jag. Han hade förvandlats till en AILIEN. Jag såg det inte vid frukostbordet, för jag hade så mycket gult klegg i ögonen. Jävligt mysko!

Sen gick jag till affären för att inhandla lite nödvändiga saker. Men den var inte som vanligt. Istället för att vara fyrkantig som den brukar, så var den trekantig. Jävligt mysko!


            Förut!                            Nu!

Jag hade skrivit tvättmedel, mjölk och bröd på inköpslistan. Men när jag gick till kassan stog det en hög med kistor till extrapris precis bredvid rullbandet (jävla svin, dom vet fan hur man ska göra för att få en att köpa allt) så jag kunde ju inte låta bli att köpa en riktigt fin kista! Den kostade bara 59:- om man hade medlemskort. Och jag är ju inte den som är den, så det är klart jag har det. Men det var inte det som var det konstiga, utan det var att jag tyckte att den var lite tung. Och när jag kom hem visade det sig att det bodde en elak, liten, jävla dvärg i kistan! INTE KONSTIGT att den var så tung! Jävligt mysko!

Klockan var ju inte mer än sisådär 10 när jag kom hem. Jag låste upp dörren (med mina nycklar) och gick in. Men fan vad det luktade curry där inne. Det gjorde det inte när jag gick. Jag ställde in det jag köpt i kylskåpet och började leta efter vad jag trodde var en burk curry som ramlat ut någonstans. Men icke. Jag letade under soffan, och där låg en smal, liten INDIER! Men det var inte nog med det. Han hade fullt med citronsaft i munnen och när jag kollade på honom sprutade han ut allt MITT I MINA ÖGON! Jag blev blind för en minut, sen fick jag tag på den rackarn. Men han var snabb, så det tog en stund innan jag fångade honom. Jag fångade honom i ett nät. Han hette Erik (inte nätet, indiern som antagligen var adopterad eftersom han hette Erik och inte Dr. Bombay). Jävligt mysko!

Efter min jakt med Erik satte jag på en kopp kaffe, gjorde en macka (och åt den), under tiden satt jag tittade på Erik som låg och sprattlade i ett nätet som jag hände upp i taket med hjälp av hammare och spik. Men det är inte förrän nu det konstiga börjar hända. Tro det eller ej, men brandlarmet gick. Bara det händer ju inte varje dag, men det var ORSAKEN som var det konstiga. Jag hade glömt en macka nere i rosten, så mackan blev helt bränd och det gick upp rök till brandvarnaren som började tjuta. Jävligt mysko!

Sen bar det av till träning. Jag kom fram till hallen. Men den brann. Och denna gången var det ingen glömd macka i en brödrost. NEJ! Det var en enorm, grön, vårtig, ful, drakfan som säkert döv på ena örat som hade sprutat ner hela hallen med eld. Brandkåren tog lång tid på sig innan dom kom. Men när dom kom hade dom inte vatten i slangarna, utan kaffe. Jag tänkte "det är så jävla rätt, äntligen ger skattepengarna något tillbaka! KAFFE i brandslangarna!". Men den där draken... Jävligt mysko!

Sen köpte jag en latte. Gott. Dyrt...

Sen ringde Filip. Vi pratade länge. Gott. Dyrt... För honom. HAH! 

Sen cyklade jag hem, och nu sitter jag här. Jävligt mysko!

/Dragon From Far Away!

Kommentarer
Postat av: Vårtsvinet kan dansa!

en MYSKO dag helt enkelt!

2009-06-04 @ 18:55:48
Postat av: Dragon From Far Away

Jävligt mysko!

2009-06-04 @ 22:57:09
URL: http://tyrannosaurusrexblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0